Celulita si activitatea fizica in piscina

31.05.2016 Articole,

Celulita este o problema tot mai des intalnita, atat in randul femeilor, cat si in cel al barbatilor si, mai nou, chiar si al adolescentilor de pretutindeni. Exista numeroase resurse cu tratamente si exercitii care sa ne ajute sa scapam de aceasta problema si pe care cu totii le-am incercat cel putin o data in viata. Insa dorim rezultate eficiente cat mai rapid posibil! Sportul in general (jogging-ul, fitness-ul, aerobic-ul, tenisul, inotul, fotbalul etc.) este un bun remediu impotriva celulitei, insa el trebuie facut cu regularitate pentru a dobandi rezultatele scontate.

 

Va recomandam o abordare mai usoara in lupta dvs. impotriva celulitei, astfel incat sa faceti o miscare fizica relaxanta, dar si antrenanta. Incercati gimnastica in apa (sau aqua gym-ul), care va poate ajuta sa va tonifiati muschii intr-un mod placut si usor. Presiunea apei este de 800 de ori mai mare decat cea a aerului; ea comprima tesutul adipos peste cel muscular iar acesta din urma se supraincalzeste ca urmare a efortului; caldura favorizeaza topirea grasimii. O ora de rawl arde 795 de calorii la o persoana de 60 de kg! Miscarile pe care le veti face in apa reprezinta un adevarat auto-masaj, fiind eficace pentru celulita de pe burta, de pe coapse sau cea de pe posterior.

 

Mai mult, simpla scufundare in apa are un efect benefic si relaxant asupra intregului dvs. corp. Puteti opta pentru exercitii care sa va ajute chiar sa si slabiti, fie ca va ajutati de accesorii specifice aqua-gym-ului, fie ca nu. Un exercitiu simplu cu care puteti incepe sedinta este reprezentat de bine-cunoscutele FORFECARI. Acestea constau in miscarea alternanta fata-spate a picioarelor vreme de 5 minute. Este o incalzire extraordinara care sa va pregateasca pentru exercitiile urmatoare. In acelasi timp, puteti antrena si mainile, astfel: cand aveti piciorul stang in fata, duceti pumnul drept, bine strans, inspre genunchi si viceversa. In tot acest timp, asigurati-va ca spatele va este drept iar abdomenul este contractat. Urmatorul exercitiu recomandat este SPRINTUL - care consta in incercarea de a alerga cat mai repede posibil timp de 30 de secunde. Atunci cand ridicati genunchiul, expirati, apoi alergati cu pasi marunti respirand adecvat. Faceti acelasi lucru de 4 ori. Pentru a intensifica efortul, departati si apoi apropiati in acelasi timp bratele si picioarele. MERSUL INAPOI este ceea ce puteti face imediat dupa exercitiul precedent. Procedati in felul urmator: puneti intai jos varful piciorului si abia apoi va lasati pe calcai. In acelasi timp trebuie sa va contractati muschii abdominali si sa aveti grija sa aveti spatele drept. Pentru usurarea exercitiului, puteti sa deschideti palma si sa o tineti in sus. Daca doriti sa va tonifiati coapsele, atunci apelati cu incredere la mici haltere din spuma pe care sa le puneti la glezne. Desi, la prima vedere, par niste exercitii simplu de realizat, in realitate nu sunt, asa ca este recomandat sa le faceti fara graba si amuzandu-va! Pentru aceia dintre dumneavoastra care obosesc foarte repede sau care considera ca inotul este plictisitor, insa au nevoie de intarirea muschilor bratelor sau chiar corectarea/dezvoltarea stilului de inot, un accesoriu minunat este PALMARA PENTRU INOT. Aceasta va asigura miscari si forfecari ample (de la 80 cm la 1 metru amplitudine), dar numai sub apa, pentru ca inotul de suprafata necesita miscari scurte si rapide. Un alt tip de antrenament pe care-l puteti face este CICLISMUL IN APA sau aquabiking-ul. Este un sport nou, de amploare, efectuat aproape in toata lumea, dar care are la origine instructorii italieni.

 

Ca si celelalte tipuri de exercitii fizice in apa, si acesta face parte din activitatile care nu au efecte negative asupra coloanei vertebrale, si nici asupra articulatiilor. Motivatia este faptul ca miscarile sunt mai lente decat in cazul ciclismului in aer liber si, in consecinta, sunt mai putin agresive asupra organismului. Singurul dezavantaj al acestui sport este faptul ca nu lucreaza decat gambele si bratele. In concluzie, nu va asteptati la rezultate uimitoare dupa doar 1 ora de activitate fizica sub apa! Desi pare descurajant, aproape toate activitatile sportive necesita mult timp si mult efort, asa ca ar fi bine sa va obisnuiti cu ideea! Sportul, in general, este un factor decisiv in lupta impotriva celulitei.